2018, Cilt 8, Sayı 2 |
65 makale bulundu. |
1933'den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler Durmuş GÜNAY, Aslı GÜNAY |
Atatürk ve Üniversite Reformu (1933) Yücel NAMAL, Tunay KARAKÖK |
Bütün, Parçaların Toplamından Daha Fazladır Zuhal GERÇEK |
“Türkiye'de Yükseköğretimin ve Yükseköğretim Kurulu'nun Tarihi” Üzerine Bekir S. GÜR |
Türkiye'de Yükseköğretimin Görünümü ve Geleceğe Bakış Yüksel KAVAK |
Üniversite Sıralama Sistemleri; Kriterler ve Yapılan Eleştiriler Yavuz SAKA, Süleyman YAMAN |
Yeni Devlet Üniversitelerinin Gelişimi: Sorunlar ve Politika Önerileri Selcen ALTINSOY |
Çağdaş Üniversitede Neler Önem Kazanmaktadır? Süleyman Hayri BOLAY |
Bülent Ecevit Üniversitesi'nde Engelli Öğrenci Biriminin Yeniden Yapılandırılması Hakan KALYON |
Yaşamboyu Öğrenme: Kavram, Politika, Araçlar ve Uygulama Metin TOPRAK1, Armağan ERDOĞAN2 |
Yükseköğretimde Küresel Bir Değişim: Girişimci Üniversite Modeli Süreyya SAKINÇ1, Sibel AYBARÇ BURSALIOĞLU2 |
Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenci Sadakati İbrahim Alper KÖSE |
Türkiye'de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım Necati AĞIRALİOĞLU |
Türkiye'de Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi Kalitesinin İyileştirilmesi için Öneriler Zekai ŞEN |
Akademiyi Anımsamak: Anılarda Üniversite Sorunları ve Eleştiriler Mustafa GÜNDÜZ |
Vakıf Üniversitelerinde Çalışan Okutmanların Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi Şebnem GÜZELBAYRAM |
Üniversite Özerkliği: Mali, Akademik ve Yönetsel Açıdan Yaklaşım Ali Rıza ERDEM |
Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları ve Çözüm Önerileri Didem DOĞAN |
Öğretmen Adaylarının Üniversite Hocası Hakkındaki Metaforları ve Bir Değerlendirme Aracı Olarak Metafor Hasan Said TORTOP |
Serbest Piyasa, Bütçe ve Rekabet: Üniversitelerde Piyasa Yönelimli Yeniden Yapılanma İhtiyacı Mustafa ACAR, Hüsnü BİLİR |
Suudi Arabistan’da Yükseköğretim Akreditasyonu ve Kalite Güvencesi Abdullah ALMUSALLAM |
İç Kalite Güvencesi ve Dış Kalite Değerlendirmesi Arasındaki Uyumun Sağlanması: Cezayir Deneyimi Mohamed MILIANI |
Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar Metin KILIÇ1, Gülden ŞENER2 |
Türkiye'de Yükseköğretimin Gündemi için Politika Önerisi Armağan ERDOĞAN |
Örgüt Kültürünün Yordayıcısı Olarak Üniversitelerde Örgütsel Sessizlik Erkan YAMAN, Kayhan RUÇLAR |
Üniversite “Web” Sitelerinin Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Üniversitelerin Turizm Bölümleri Üzerine Bir Araştırma Dilek KEKEÇ MORKOÇ1, Mustafa DOĞAN2 |
Bülent Ecevit Üniversitesi'nin Zonguldak'a Etkileri ve Kentin Üniversite Algısı Hasan SANKIR, Ayça DEMİR GÜRDAL |
Türkiye'de Bir Üniversite E-Kütüphane Sisteminin Tasarlanması ve Geliştirilmesi: Dicle Üniversitesi Örneği Murat YALMAN1, Tamer KUTLUCA2 |
Üniversite Öğrencilerinde Devamsızlık Davranışları: Nedenler ve Tutum Düzeyleri H. Gonca USTA, A. Salih ŞİMŞEK, C. Teyyar UĞURLU |
Türkiye ve İngiltere Yükseköğretimindeki Uluslararasılaşma Politikalarına Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım Mehmet ŞEREMET |
Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi'nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma Dilek MERİÇ1, Nuray TOKGÖZ2 |
Türkiye'de 1992 Yılında Kurulan Devlet Üniversitelerinin Stratejik Planlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi Aslı GÜNAY1, Murat Ali DULUPÇU2 |
Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Çalışması Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK1, Eren Halil ÖZBERK1, Suzan Beyza KAPTI2, Leyla YILMAZ FINDIK1, Selahattin GELBAL3, Yüksel KAVAK3 |
Üniversite-Toplum, Devlet, Piyasa/Sermaye İlişkileri Bağlamında Üniversite Özerkliği Dicle ÖZCAN1, Halil ÇAKIR2 |
Üniversite Mezuniyet Notları ve Dönüşüm Tablolarında Yaşanan Kaos Yeşim ÖZER ÖZKAN |
Yükseköğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Girişimci Üniversite Algılamalarında İş ve Örgüt Psikolojisinin Etkisi H. Tezcan UYSAL1, Kahraman ÇATI2 |
Üniversite Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi: Türkiye Genelinde Bir Alan Araştırması Kahraman ÇATI1, Emel İŞTAR2, Hayati ÖZCAN3 |
Üniversitelerde Bilimsel-Sosyal Uygulamalara İlişkin Yönetsel Esneklik: Öğretim Üyelerinin Algılarındaki Farklılıklar Barış USLU |
Türkiye'deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları Kahraman ÇATI1, Yusuf BİLGİN2, Önder KETHÜDA3 |
Türk Yükseköğretim Sisteminin Son Onyıldaki Dönüşümü Pelin Deniz TEKNECİ |
Üniversite Öğrencilerinin Feminizme ve Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Bakış Açılarının Belirlenmesi Ayşegül UNUTKAN1, Sultan GÜÇLÜ2, Emel ELEM1, Safiye YILMAZ3 |
Örgütsel Çekicilik ve Algılanan Birey-Örgüt Uyumu İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine bir Araştırma Hilal BÜYÜKGÖZE, Şefika Şule ERÇETİN |
Türk Üniversitelerindeki Uluslararası Öğrencilerin Yükseköğretim Taleplerini Etkileyen Etkenlerin İncelenmesi Somayyeh RADMARD |
2006’dan Sonra Kurulan Üniversitelerde Rektörlerin 2023 Hedefleri Süleyman DOĞAN |
Üniversitelerin Sıralanma Ölçütleri ve Türkiye Üniversiteleri için Öneriler Necdet KONAN1, Salih YILMAZ2 |
Batı Medeniyetinde Üniversite Kurumunda Yaşanan Dönüşümü Anlamak: Metodolojik Bir Okuma Denemesi Mehmet YAVUZ |
Üniversite Öğrencilerinde Gözlenen Saldırganlık Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatih CAMADAN1, Hikmet YAZICI2 |
Öğretim Üyelerinin Görüşlerine Göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma Ali Çağatay KILINÇ1, Osman ÇEPNİ2, Bahadır KILCAN3, Tevfik PALAZ4 |
Akademik Teşvik Uygulamasının İlk Sonuçlarına Ait Değerlendirmeler İdris GÖKSU1, Yusuf İslam BOLAT2 |
Toplumsal Değişim Açısından Üniversite- Kent Etkileşimi ve Algısı: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği Hasan SANKIR, Şebnem SANKIR |
Gazi Üniversitesi Öğretim Üyelerine Yönelik Amerika Birleşik Devletleri Dil Eğitim Programının Değerlendirilmesi Aysun ÖZTÜRK, Mehmet Çağatay ÖZDEMİR |
Türkiye’de Kadın Akademisyen Olmak Sevgi YILDIZ |
Yükseköğretimdeki Öğrencilerin Yaşam Kalitelerinin Belirlenmesi Seyithan DEMİRDAĞ |
Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma Arzu ARSLAN BUYRUK1, Polat ERDOĞAN2, Ceyda ÇAVUŞOĞLU DEVECİ3, Banu YÜCEL TOY4 |
Üniversite Öğrencilerinin Engelli Bireylere Yönelik Tutumları ve Sosyal Beğenirlik Düzeyleri Zümrüt GEDİK1, Huriye TOKER2 |
Öğrenci Sinizmi: Üniversiteye Yönelik Sinik Tutumlar Ölçeğini Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Analizi Gamze KASALAK1, Mehmet ÖZCAN2 |
Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu (Pozitif-Negatif Duygu Durumu) Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu Behire KUYUMCU1, Asude KABASAKALOĞLU2 |
Üniversitelerin Fonksiyonel Dönüşümü: Literatür Üzerinden Bir Değerlendirme Mehmet Ali TOPRAK |
Türkiye’de Mesleki Müzik Eğitiminin Yeni Açılan Üniversiteler, Fakülteler ve Bölümler Bağlamında İncelenmesi Murat GÖK |
1992 Yılında Kurulan Türk Üniversiteleri Rektörlerinin 2023 Hedeflerinin İncelenmesi Süleyman DOĞAN |
Üniversite Öğrencilerinin Üstbiliş Düşünme Beceri Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Fırat Üniversitesi Örneği* Melih DİKMEN1, Murat TUNCER2 |
2023 Eğitim Vizyonu ve Mesleki ve Teknik Eğitimde Yeni Hedefler Mahmut ÖZER |
Dünya Üniversiteler Sıralaması: Genişletilen Gösterge Setine Göre Sıralamada Oluşan Farklılıklar Barış USLU |
Öğrenciler Müşteri Olduklarında; Akademisyen ve Öğrenci Arasındaki İlişkinin Değişimi: Türkiye’de Sosyal Bilimlerden Bir Vaka Çalışması Selin ATALAY |
Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Üniversite Adlarının Standardizasyon Sorunu: “University Ranking by Academic Performance (URAP)” Örneği Güleda DOĞAN, Umut AL |
|