Bu RoMEO yeşil bir dergidir
2020, Cilt 10, Sayı 2
66 makale bulundu.
  • Yükseköğretim Sistemimizi İşgücü Piyasasındaki Gelişmeler Paralelinde Yeniden Yapılandırmak Zorundayız
         M. Kemal BİÇERLİ
  • Türkiye'de 1933–1950 Yılları Arasında Yükseköğretime Yabancı Bilim Adamlarının Katkıları
         Yücel NAMAL
  • Bulanık Bilim Felsefesi
         Zekai ŞEN
  • Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik Eğitimi
         Ali Rıza ERDEM
  • Kimya'nın Yeni Rengi: Yeşil Kimya
         Zuhal GERÇEK
  • Yaşamboyu Öğrenme: Kavram, Politika, Araçlar ve Uygulama
         Metin TOPRAK1, Armağan ERDOĞAN2
  • Yükseköğretimde Küresel Bir Değişim: Girişimci Üniversite Modeli
         Süreyya SAKINÇ1, Sibel AYBARÇ BURSALIOĞLU2
  • Bilim İnsanı Yetiştirmede Araştırma Eğitimi
         Ali Rıza ERDEM
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinde Mesleki Farkındalığın Değerlendirilmesi
         Zuhal KUNDURACILAR1, Eda AKBAŞ1, Çağatay BÜYÜKUYSAL2, Demet BİÇKİ3, Emin Ulaş ERDEM4
  • Adli Kimya Eğitimi
         Zuhal GERÇEK
  • Meslek Yüksekokulu Sosyal Programlar Öğrencilerinin Bilgi Teknolojileri Kullanımlarına Yönelik Tutumları
         Emel BAHAR1, Ferudun KAYA2
  • Bilgisayar Ortamında Biçimsel Ontoloji Oluşturulması
         Yelda FIRAT1, Yılmaz KILIÇASLAN2, Özlem UÇAR2
  • Türkiye'de Temel Bilimlerde Sarsılış: Ülkenin Sarsılışı
         Durmuş GÜNAY1, Aslı GÜNAY2, Eda ATATEKİN2
  • Öğretmen Adaylarının Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranış Eğilimlerinin İncelenmesi
         Özlem GÖZÜN KAHRAMAN1, Gökçe KURT2
  • Bilim Etiğinin Zaman Tünelinde: İki Ebeveyn Tavsiye Kitabı ve Bilimde Bir Dönüm Noktası
         Emel AKÖZER1, Mehmet AKÖZER2
  • Akademisyenlerin Yurt Dışı Burs ve Destek Programları Hakkındaki Görüşleri
         M. Ertaç ATİLA1, Ö. Faruk ÖZEKEN2, Mustafa SÖZBİLİR3
  • 4+4+4 Eğitim Sistemi ile Sosyal Bilgiler Eğitiminde Ortaya Çıkan Kaotik Durumlar Hakkında Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
         Oğuzhan KARADENİZ1, Melek ULUSOY2
  • Bilim Ahlakı Normlarının Etik Temellendirilmesi: Bilim İnsanlarının Dışsal Sorumlulukları
         Mehmet AKÖZER1, Emel AKÖZER2
  • Öğretim Üyelerinin Akademik Entelektüel Liderliği: Üniversitelerin Bazı Örgütsel Özellikleri ile Yordayıcı İlişkileri
         Barış USLU, Hasan ARSLAN
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Disiplininin Türkiye'deki Mevcut Durumu Üzerine Bir İnceleme
         Serdar YARLIKAŞ
  • Profesörlerin Cinsiyetlerine göre ‘Bilim İnsanı, Akademisyen, Bilim Adamı ve Bilim Kadını’ Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
         Çiğdem APAYDIN, Mualla AKSU, Gamze KASALAK
  • Özel Eğitimde Bilgisayar Destekli Öğretim: Üç Durum Çalışması
         İbrahim DOĞAN1, Ömür AKDEMİR2
  • Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi
         Mehmet ŞEREMET
  • Bilim İnsanlarının Bilime Yönelik Sorumlulukları: Bir Etik Temellendirme Önerisi
         Mehmet AKÖZER1, Emel AKÖZER2
  • Yeterlilik Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümlerinin Değerlendirilmesi
         Yakup KESKİN
  • Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri
         Sevda KÜÇÜK1, Samet KAPAKİN2, Yüksel GÖKTAŞ3
  • Astroloji Sözdebilimi ve Toplum için Yarattığı Tehditler Üzerine Bir Tartışma
         Tevfik UYAR
  • Üniversitelerde Bilimsel-Sosyal Uygulamalara İlişkin Yönetsel Esneklik: Öğretim Üyelerinin Algılarındaki Farklılıklar
         Barış USLU
  • Atatürk'ün Eğitime Bakışı Üzerine Bir Çalışma
         Volkan Hasan KAYA1, Zafer BAHÇECİ2, Elif KAYA2
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Öğrencilerinin Beceriler ve Yetkinlikler Algıları - Bilgi Toplumuna Doğru
         Alev ELÇİ
  • Türk Lisansüstü Öğrencilerin Araştırmaya Yönelik Kaygıları ve Bilgi Okuryazarlığı Zorlanma Düzeyleri Arasındaki İlişki
         Gürbüz OCAK1, Neriman ATASEVEN2
  • Yükseköğretim Kurumlarında Hesap Verebilirlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
         Didem DOĞAN1, Ahmet AYPAY2
  • Öğretmen Adaylarının Akademik Sahtekârlık Eğilimleri ve Değerleri
         Ayşegül KADI1, Osman Ferda BEYTEKİN1, Hasan ARSLAN2
  • Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme
         Orhan KUMRAL1, Abdurrahman ŞAHİN2
  • Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanma Niyetlerine Yönelik Model Önerisi
         Özlem BAYDAŞ1, Rabia Meryem YILMAZ2
  • Ders Değerlendirme Sürecinde Öğrenci Geribildirim Sisteminin Tasarımı: Dokuz Eylül Üniversitesi Örnek Olay Çalışması
         Muhammet DAMAR1, Aysun KAPUCUGİL İKİZ2, Güzin ÖZDAĞOĞLU2, Cenk ÖZLER3, Yasemin ARBAK2, Pınar TUNCEL4, İlgi KARAPINAR5, Recep YAPAREL6
  • Sosyal Bilimler Enstitülerinin Lisansüstü Eğitimin Niteliğini Artırmadaki Rolü
         Yılmaz TONBUL
  • Geçmişteki ve Günümüzdeki Bilgisayar Oyunlarında Mitik Düşünme Biçiminin Dini ve Ahlaki Değerlerin Öğretimindeki Rolü
         Hülya ALTUNYA
  • Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin İş ve Meslek Hayatına Uyum Düzeylerinin İncelenmesi
         Murat POLAT
  • Durumlu Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Eğitim Teknolojileri Öğretimi: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri
         Sevda KÜÇÜK
  • İngilizce Okutmanlarının Teknoloji Kullanımları ve Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları
         Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU1, Zehra Esin YÜCEL2
  • Yükseköğretimde Öğretimi Geliştirmek Amacıyla Ders İzlencesi Hazırlama: Öğretim Elemanları İçin Öneriler
         Esra ERET ORHAN1, Yeşim ÇAPA AYDIN2, Oya YERİN GÜNERİ3
  • Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencileri İçin Mobil Telefonun Anlamı: Nitel Bir Araştırma
         Şebnem BİLGİÇ1, Akif ÖZCANAN2, Zehra ALTAY2
  • Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Kariyer Uyumları
         Seher Merve ERUS, Şerife Gonca ZEREN
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Akademik Ertelemenin Yordanmasında Bilinçli Farkındalık ve Üstbilişsel Farkındalığın Rolü
         Emine Ferda BEDEL
  • Bilgisayar Programlama Derslerinde Öğrenme Motivasyonu Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
         Ümmühan AVCI, Halil ERSOY
  • Öğrenci Sinizmi: Üniversiteye Yönelik Sinik Tutumlar Ölçeğini Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Analizi
         Gamze KASALAK1, Mehmet ÖZCAN2
  • Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri
         Eser ÜLTAY, Neslihan ÜLTAY
  • Üniversitelerin Fonksiyonel Dönüşümü: Literatür Üzerinden Bir Değerlendirme
         Mehmet Ali TOPRAK
  • Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi
         Ömer BOZTEPE1, Zeynep DEMİRTAŞ2
  • Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlikleri ve Araştırmaya Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi*,**
         Serhat ALTIOK, Erman YÜKSELTÜRK, Mehmet ÜÇGÜL
  • Üniversite Öğrencilerinin Üstbiliş Düşünme Beceri Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Fırat Üniversitesi Örneği*
         Melih DİKMEN1, Murat TUNCER2
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi
         Sevgi ÖZDİNÇ, Yağmur BİÇİCİ, Miraç ÇAMUR, Fatma Nesrin TURAN
  • Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Öz-yeterlik Algılarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerini Yordama Gücü
         İshak KOZİKOĞLU1, Nebi ALTUNOVA2
  • Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
         Yılmaz SOYSAL, Somayyeh RADMARD, Ali Yiğit KUTLUCA
  • İlkokul ve Ortaokullarda Görevli Öğretmenlerin Eleştirel Düşünmeye İlişkin Farkındalıkları
         Birsel AYBEK, Ece YOLCU
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esneklik Düzeyleri ve Duygusal Tepkisellik Düzeylerinin İncelenmesi
         Fatma YAŞAR EKİCİ, Sema BALCI
  • Türkiye’deki Üniversite Web Sitelerinin Görme ve İşitme Engelli Kullanıcılar Açısından Erişilebilirliklerinin Değerlendirilmesi
         Halise ŞEREFOĞLU, Türkay HENKOĞLU
  • Üniversite Öğrencilerinin Öklid-Dışı Geometrilere Yönelik Algılarının ve Tasarlanan Öğrenme Ortamlarından Yansımaların İncelenmesi
         Timur KOPARAN
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
         Rukiye Günseli YILDIRIM1, Güzin ÖZYILMAZ AKAMCA1, Ahmet Murat ELLEZ1, Sibel KARABEKMEZ2, Ayşe Nur BULUT ÜNER3
  • Sosyobilimsel Konuların Öğretimi için Pedagojik Bir Model
         Çiğdem HAN TOSUNOĞLU, Serhat İREZ
  • Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesinin Fiziksel Ortamı Hakkında Görüşleri
         Dürdane LAFCI TOR1, Cennet ENGİN DEMİR2
  • Yükseköğretimde Mobil Eğitim Uygulamalarında Kritik Başarı Faktörlerinin Bulanık DEMATEL ile Değerlendirilmesi
         Osman PALA
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Öğretim Programlarının Bilgi Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi
         Türkay HENKOĞLU, Halise ŞEREFOĞLU
  • Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama
         Ercan TATLI1, Fatma ŞAHİN2
  • Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Bilişsel Çarpıtmaların Sosyal Kaygı Üzerindeki Yordayıcı Etkisinin İncelenmesi
         Şeyma BİLGİZ ÖZTÜRK, İsmail AY
  •  

    Şu ana kadar web sayfamız 43401524 defa ziyaret edilmiştir.