2020, Cilt 10, Sayı 3 |
53 makale bulundu. |
Türkiye'deki Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi, Nicelik mi? Ali AZAR |
Türkiye'de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Lisansüstü Öğrencilerinin Öz Değerlendirmeleri* Ferudun SEZGİN, Hasan KAVGACI , Ali Çağatay KILINÇ |
Lise Öğretmenleri Kişilik Özelliklerinin Öğretmen Yeterliliklerine Etkisi Sezai KALAFAT |
Öğretmen Adaylarının Üniversite Hocası Hakkındaki Metaforları ve Bir Değerlendirme Aracı Olarak Metafor Hasan Said TORTOP |
Doktora Eğitimi ile İlgili Yaşanan Zorluklar ve Baş Etme Stratejileri: Durum Çalışması Zeynep Medine ÖZMEN1, Funda AYDIN GÜÇ2 |
Öğretmen Adaylarının Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranış Eğilimlerinin İncelenmesi Özlem GÖZÜN KAHRAMAN1, Gökçe KURT2 |
Türkiye’de Hemşirelik Eğitiminin Durum Analizi: Sayılarla Hemşirelik Eğitimi (1996-2015) Gülseren KOCAMAN1, Havva ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU2 |
Yüksek Lisans Başarısı ile Yüksek Lisansa Giriş Kriterleri Arasındaki İlişki: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Örneği Sadık KILIÇ |
Yeterlilik Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümlerinin Değerlendirilmesi Yakup KESKİN |
Türkiye'deki Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Kuram-Uygulama Bağlantısı Gülsen ÜNVER |
Özel Öğretim Kurumlarında Mesleğe Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin İstihdamı ve İlk Yıl Deneyimleri Turgay ÖNTAŞ |
Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Öz-yeterlik İnançlarının İncelenmesi Murat ÖZDEMİR1, Ebru DEMİRCİOĞLU2 |
Türkiye Yükseköğretim Sistemi İçinde Sosyoloji Disiplininin Tarihsel Temeldeki İstatistiksel Görünümü Serdar ÜNAL, Berivan BİNAY |
Öğrencilerin Lisansüstü Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri: Bir Olgu Bilim Araştırması Alper YETKİNER1, Murat İNCE2 |
Öğretmen Adaylarının Akademik Sahtekârlık Eğilimleri ve Değerleri Ayşegül KADI1, Osman Ferda BEYTEKİN1, Hasan ARSLAN2 |
Türkçe Eğitimi Alanında Yüksek Lisans Tezi Tamamlayanların Akademik Yazma ve Tez Oluşturma Sürecine İlişkin Görüşleri Mustafa Onur KAN1, Fatma Nur GEDİK2 |
Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme Orhan KUMRAL1, Abdurrahman ŞAHİN2 |
Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanma Niyetlerine Yönelik Model Önerisi Özlem BAYDAŞ1, Rabia Meryem YILMAZ2 |
Türkiye’de İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutumları ve Diğer Bileşenlerin Bulanık Mantık ile Değerlendirilmesi Elif BAHADIR |
Sosyal Bilimler Enstitülerinin Lisansüstü Eğitimin Niteliğini Artırmadaki Rolü Yılmaz TONBUL |
Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin İş ve Meslek Hayatına Uyum Düzeylerinin İncelenmesi Murat POLAT |
İngilizce Öğretmeni Adaylarının ve İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Yeterlilik Seviyelerinin Karşılaştırılması Çağla ATMACA |
Durumlu Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Eğitim Teknolojileri Öğretimi: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri Sevda KÜÇÜK |
Çeşitli Ülkelerin Öğretmen Eğitiminde Kalite Güvencesi Kurumları ve Türkiye için Öneriler Metin KAYA |
Öğrencilerin Cinsel Eğitimine İlişkin Öğretmen Algısı Mehmet Şirin AKÇA, Melek ŞAHİN, Duygu ARSLAN |
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi İlkay Doğan TAŞ, Tuba KUNDUROĞLU AKAR, Ezgi KIROĞLU |
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Kariyer Uyumları Seher Merve ERUS, Şerife Gonca ZEREN |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Akademik Ertelemenin Yordanmasında Bilinçli Farkındalık ve Üstbilişsel Farkındalığın Rolü Emine Ferda BEDEL |
Öğrenci Sinizmi: Üniversiteye Yönelik Sinik Tutumlar Ölçeğini Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Analizi Gamze KASALAK1, Mehmet ÖZCAN2 |
Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi Ömer BOZTEPE1, Zeynep DEMİRTAŞ2 |
Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlikleri ve Araştırmaya Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi*,** Serhat ALTIOK, Erman YÜKSELTÜRK, Mehmet ÜÇGÜL |
Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Öz-yeterlik Algılarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerini Yordama Gücü İshak KOZİKOĞLU1, Nebi ALTUNOVA2 |
Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Yılmaz SOYSAL, Somayyeh RADMARD, Ali Yiğit KUTLUCA |
İlkokul ve Ortaokullarda Görevli Öğretmenlerin Eleştirel Düşünmeye İlişkin Farkındalıkları Birsel AYBEK, Ece YOLCU |
Öğretim Elemanlarının İngilizce İhtiyaçlarına Yönelik Bir Mesleki Gelişim Programının Tasarlanması ve Değerlendirilmesi: Bir Karma Araştırma Yaklaşımı Ali DİNCER, Hatice Kübra KOÇ |
Bir Öğretmen Eğitim Programında Öğrencilerin Eğitim ve Öğretim Kalitesi Hakkındaki Algıları Ümmühan AVCI, Filiz KALELİOĞLU |
Türkiye ve İngiltere Doktora Programlarının Karşılaştırılması Saadet Aylin YAĞAN, Zühal ÇUBUKÇU |
Üniversite Öğrencilerinin Öklid-Dışı Geometrilere Yönelik Algılarının ve Tasarlanan Öğrenme Ortamlarından Yansımaların İncelenmesi Timur KOPARAN |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi Rukiye Günseli YILDIRIM1, Güzin ÖZYILMAZ AKAMCA1, Ahmet Murat ELLEZ1, Sibel KARABEKMEZ2, Ayşe Nur BULUT ÜNER3 |
Sosyobilimsel Konuların Öğretimi için Pedagojik Bir Model Çiğdem HAN TOSUNOĞLU, Serhat İREZ |
Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesinin Fiziksel Ortamı Hakkında Görüşleri Dürdane LAFCI TOR1, Cennet ENGİN DEMİR2 |
Öğretmen Eğitimcilerinin Öğretme Kavramlarının Haritalandırılması: Fenomenografik Argüman Oluşturmak Yılmaz SOYSAL, Somayyeh RADMARD |
Üniversite Öğrencilerine ve Yılın Eğitimcisi Ödüllü Öğretim Üyelerine Göre İyi Üniversite Öğretmeninin Özellikleri Serap EMİL |
Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama Ercan TATLI1, Fatma ŞAHİN2 |
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin Öğretmen Eğitimindeki Rolleri: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlamaya Yönelik Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders Deneyimlerinin İncelenmesi Sezan SEZGİN |
Türkiye’deki İngilizce Öğretmenliği Programlarının ve Öğrencilerinin Genel Görünümü Mehmet ASMALI |
Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Sorgulama Temelli Astronomi Eğitimine İlişkin Görüşlerinin ve Bil, İste ve Öğren Şemalarının İncelenmesi Ayşe ARSLAN1, Ezgi TAYLAN KOPARAN2, Timur KOPARAN2 |
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sözel-Sembolik Temsil Dönüşümlerinin ve Süreçte Yaptıkları Hataların İncelenmesi Deniz EROĞLU, Ramazan GÜREL |
Öğretmen Adaylarının Bakış Açılarıyla Ailenin Sosyalleşme Sürecindeki Yeri ve Etkisi Sevgi KOÇ, Mustafa TATAR |
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Hacettepe Üniversitesi Örneği Muhammet İbrahim AKYÜREK |
Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi İshak KOZİKOĞLU1, Yusuf TOSUN2 |
Öğretmen Adaylarının Kırsal Kesimdeki Okullara İlişkin Algıları: Uygulama ve Okul Deneyimi Programları Seyithan DEMİRDAG1, Peter T. GOFF2, Alyson TRESS3 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Biyoloji Laboratuvarı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları Çiğdem ÇINGIL BARIŞ |
|