|
2011, Cilt 1, Sayı 2, Sayfa(lar) 098-104 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2011.015 |
Yeni Devlet Üniversitelerinin Gelişimi: Sorunlar ve Politika Önerileri |
Selcen ALTINSOY |
Planlama Uzmanı, DPT Müsteşarlığı, ANKARA, TÜRKİYE |
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Yeni üniversiteler, Gelişim stratejileri, Yükseköğretimde kalite |
Yükseköğretime erişim ve yükseköğretimin kalitesi, yükseköğretim sektörünün birbiriyle ilişkili iki temel konusudur. Erişimin artırılması
hedefine yönelik olarak üniversitelerin öğrenci kapasitelerinin artırılması ve 2006-2010 döneminde üniversitelerin yurt geneline
yaygınlaştırılması sonucunda 2011 yılı itibariyle vakıf ve devlet üniversitelerinin sayısı 165'e yükselmiştir. Erişim sorununun çözümünde
önemli ilerleme sağlanmış olmakla birlikte, yükseköğretimin kalitesinin artırılmasında aynı oranda bir ilerleme gerçekleşmemiştir.
Yükseköğretim arzının niteliğinin yükseltilmesi, farklılaşma ve ihtisaslaşma politikaları çerçevesinde öğrenci tercihlerine daha duyarlı bir
yükseköğretim sisteminin oluşturulması gereği açıktır. Yükseköğretim arzının çeşitlendirilerek sistemde rekabeti sağlamak ve öğrencilerin
değişen ihtiyaçlarına cevap vermek üzere üniversitelerin birbirinden farklılaştırılması gereği temel politika dokümanlarında da dikkat
çekilen bir husustur. Yeni devlet üniversitelerinin doğru gelişme stratejileri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınmada önemli bir görev
üstleneceği öngörülmektedir.
|
|
|
|