|
2011, Cilt 1, Sayı 3, Sayfa(lar) 113-121 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2011.017 |
Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler - I |
Durmuş GÜNAY |
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, ANKARA, TÜRKİYE |
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim sorunları, Yükseköğretimde eğilimler, Yeniden yapılandırma, Türkiye |
Bu çalışmada, Türk yükseköğretiminin yeniden yapılandırılması amacına yönelik olarak, sorunları, yükseköğretim alanında Dünya
genelindeki eğilimler, yapılandırma için genel ilkeler ve bazı öneriler dile getirilmiştir. Bu bağlamda; özellikle, yükseköğretimin
yapılandırılmasında göz önüne alınması gereken farklı boyutlar (mevzuat, üniversite, toplum ve iş dünyası ilişkileri, yükseköğretimin
vizyonu, öğretim elemanı yetiştirilmesi, rekabet ve işbirliği, üniversitelerde sosyal sermaye, akademik özgürlük ve üniversite özerkliği gibi)
üzerinde durulmuştur.
|
|
|
|