|
2012, Cilt 2, Sayı 3, Sayfa(lar) 193-200 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2012.050 |
Lise Öğretmenleri Kişilik Özelliklerinin Öğretmen Yeterliliklerine Etkisi |
Sezai KALAFAT |
Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, Zonguldak, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Kişilik, Öğretmen yeterliği, Beş-faktör kişilik modeli |
Bu araştırmada liselerde görev yapan öğretmenlerin kişilik özelliklerinin öğretmen yeterlikleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Tarama
modeline uygun olarak düzenlenen araştırma 2010-2011 öğretim yılı bahar dönemi ile sınırlıdır. Araştırmanın örneklemini 428 lise
öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak ‘Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi' ile ‘Öğretmen Yeterlilik Algısı Ölçeği' kullanılmıştır.
Verilerin analizi için yapısal eşitlik modellemesi yöntemi kullanılarak yol analizi (“path analysis”) yapılmıştır. Analiz sonucunda deneyime
açıklık kişilik boyutunun öğretmen yeterliğini yordayan en güçlü yordayıcı, öğretmen yeterliliklerinden ise kendini geliştirmenin de en
fazla etkilenen boyut olduğu görülmüştür.
|
|
|
|