|
2017, Cilt 7, Sayı 2, Sayfa(lar) 247-255 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2017.204 |
Türkiye’de Yükseköğretimde 1999-2015 Yılları Arasındaki Nicel Değişimler |
Leyla YILMAZ FINDIK1, Suzan Beyza KAPTI2, Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK1, Eren Halil ÖZBERK1, Yüksel KAVAK3 |
1Hacettepe Üniversitesi, Rektörlük, Ankara, Türkiye 2Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Bölümü, Ankara, Türkiye 3Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Ankara, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Nicel değişim, Büyüme |
Eğitim, ulusların geleceğini inşa etmek ve sürdürülmesini sağlamak için önemli görülmekte ve sürdürülebilir gelişimin merkezinde yer
almaktadır. Eğitime yatırım ve özellikle yükseköğretime yatırım büyüme için önemli görülmekte ve daha nitelikli istihdam ve daha iyi
eğitilmiş işgücü üretimin, yenilik ve refahın artmasını sağlamaktadır. Bu da son yıllarda ülkelerin dünya genelinde rekabet edebilmelerini
sağlayacak yükseköğretim sistemlerinin çeşitlenmesine ve gelişmesine sebep olmuştur. Türkiye’de yükseköğretim sistemi son zamanlarda
emsalsiz bir dönüşüme tanıklık etmektedir. Bu dönüşüm ekonomik ve demografik değişimler sonucunda ortaya çıkmıştır. Türkiye’de
yükseköğretim dünya genelinde rekabet edebilmek ve toplumun artan taleplerini karşılayabilmek için nicel anlamda büyümekte ve
değişmektedir. Çalışmanın amacı Türkiye’de yükseköğretimde 1999-2015 yılları arasındaki son 15 yılda yaşanan eğilimleri üniversite,
kurum sayıları, öğrenci ve akademik personel açısından incelemektir. Çalışmanın sonuçları, Türkiye’nin 1999 yılından beri önemli bir
gelişim gösterdiğini ve bu gelişimlerin çoğunlukla nicel büyümeler olduğunu ama buna rağmen uluslararası ölçütler ve OECD ülkeleri ile
karşılaştırıldığında bu büyümenin yeterli olmadığını ortaya koymaktadır.
|
|
|
|