|
2018, Cilt 8, Sayı 1, Sayfa(lar) 117-126 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2018.254 |
Akademik Kültürün Oluşmasında Akademisyenlerin Bireysel Mesleki Rollerinin Etkisi |
Kamil YILDIRIM |
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Aksaray, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Akademik kültür, Mesleki iyilik, Model |
Kültür teorisi, birey ve kültür arasında karmaşık ve farkedilmesi güç etkileşimleri önerir. Bu etkileşimin doğasını anlamak için
akademisyenlerin bireysel rollerini test ettik böylece farklı bir kültürel bağlamda mevcut bilgiye yeni bir katkı yapmayı amaçladık. 2016
Bahar döneminde veri toplama araçları olarak Akademik Kültür Ölçeği ve Akademisyenlerin Mesleki İyilik Algısı Ölçeğini kullandık.
Küme ve rastgele örnekleme tekniğiyle seçilen 303 akademisyene ait verileri çoklu regresyon analizi ve yol analizlerini kullanarak
inceledik. Kültür ve birey arasında karşılıklı etkiyi tespit ettik ve bireysel özellikleri temsil eden akademisyenlerin mesleki iyilik algısının
akademik kültür üzerinde daha güçlü etkisini belirledik. Böylece, devam eden tarihi tartışmada bireysel görüşü destekleyen bir sonuç
elde ettik. Bulgulara dayalı olarak akademik kültürün oluşumunda, teşvik mekanizmalarının düzenlenmesi, sorumluluklar ve kuralların
belirlenmesinin iki yönetsel araç olduğunu belirledik. Ek olarak, eğer akademisyenler daha iyi işbirliğine sahip olur ve onların başarıları
takdir edilirse, akademik kültürün daha olumlu olacağını önerdik.
|
|
|
|