|
2018, Cilt 8, Sayı 1, Sayfa(lar) 194-201 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2018.261 |
Eğitim Fakültesi Akademisyen ve Öğrencilerinin Üniversite Psikolojik Danışma Birimine Yönelik Görüşleri |
Gözde ŞENSOY1, Hande AKIMAN2, Kemal BALKAN2, Yağmur Simge GÜL2, Adil KAVAL3, Abdullah SEVİNÇ2, Gürkan YEĞİNTÜRK4, Aslı Uz BAŞ2 |
1Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Uşak, Türkiye 2Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir, Türkiye 3Bornova Altay Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Rehber Öğretmen, İzmir, Türkiye 4Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçu Anadolu Lisesi, Rehber Öğretmen, Manisa, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Psikolojik danışma merkezi, Psikolojik danışma, Psikolojik hizmetler, Yükseköğretim |
Bu çalışmanın amacı, akademisyenlerin ve üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde psikolojik danışma birimine dair görüşlerini
incelemektir. Araştırmaya yedi akademisyen ve 40 lisans öğrencisi dâhil edilmiştir. Katılımcıların görüşleri, akademisyen ve öğrenciler için
ayrı olarak değerlendirilmiştir. Veriler, sırasıyla dört ve yedi açık uçlu soru içeren iki yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir.
Araştırma sonuçları, öğrenci ve akademisyenlerin üniversite bünyesinde bir psikolojik danışma ve rehberlik biriminin hizmet vermediğini
düşündüklerini ya da bu konuda bir fikirleri olmadığını göstermektedir. Akademisyenlere göre öğrenciler en çok romantik ilişkiler, ailevi
sorunlar ve mesleki konularda yardıma gereksinim duymaktadır. Öğrencilerin görüşlerine göre ise, en çok sınav kaygısı ve kişisel problemler
konusunda psikolojik yardım aranmaktadır. Akademisyenler, çoğunlukla öğrencilerle doğru iletişim kurma becerileri ve öğrencileri
psikolojik hizmet verecek birimlere yönlendirme konusunda yardım aramaktadır. Öğrenciler, psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti
veren bir birimin okudukları fakülte içerisinde veya kolaylıkla ulaşabilecekleri bir konumda bulunmasını tercih etmektedir. Öğrencilerin
büyük çoğunluğu böyle bir birim bulunsaydı başvuracağını ve psikolojik hizmetlere düzenli zaman ayırabileceğini belirtmiştir. Katılımcı
öğrenciler, böyle bir merkeze en çok kariyer danışmanlığı ve sınav kaygısı ile düzenli ders çalışma konularında başvuracaklarını belirtmiştir.
Öğrenciler büyük oranda bireysel psikolojik yardımı almayı tercih ederken, bunu ikinci sırada grupla psikolojik danışma izlemektedir.
|
|
|
|