|
2019, Cilt 9, Sayı 1, Sayfa(lar) 052-064 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2019.309 |
Bir Öğretmen Eğitim Programında Öğrencilerin Eğitim ve Öğretim Kalitesi Hakkındaki Algıları |
Ümmühan AVCI, Filiz KALELİOĞLU |
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Eğitim kalitesi, Öğretim kalitesi, Öğretmen yetiştirme programı, Öğrenci algıları |
Bu araştırmanın amacı, bir öğretmen eğitimi programında öğrencilerin eğitim ve öğretim kalitesi hakkındaki algılarını incelemektir.
Bu amaç doğrultusunda, Özcan (2013) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ve geçerlik güvenirlik çalışmaları tamamlanan “Öğrencilerin
Ders Deneyimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca, öğrenme-öğretme süreçlerinin kalitesi ile ilgili detaylı görüş almak amacı ile açık
uçlu sorulardan oluşan çevrimiçi yarı yapılandırılmış bir görüşme formu öğrencilere yöneltilmiştir. Araştırmaya, özel bir üniversitenin
pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı olan 74 öğrenci katılmıştır. Nicel verilerin analizi için t-testi ve tek yönlü varyans analizi,
nitel verilen analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitim ve öğretimin kalitesine ilişkin algıları cinsiyetlerine veya mezun
oldukları programa göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Verilerden elde edilen bulgular, öğrencilerin ihtiyaç duydukları ve hangi alanlarda
yetkin olduklarını da içerecek şekilde, öğrencilerin algılarının ve öğrenme sürecinin kalitesinin anlaşılması ile ilgili ipuçları vermektedir. Bu
çalışmanın bulguları, öğretmen yetiştirme programları, kurumları ve öğretim kadrosu için anlayış sağlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda
nitelikli ve yeterli öğretmen yetiştirmek için dikkate alınması gereken faktörleri tartışmaktadır.
|
|
|
|