Bu RoMEO yeşil bir dergidir
2019, Cilt 9, Sayı 1, Sayfa(lar) 090-096
[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
DOI: 10.5961/jhes.2019.312
Bölünmüş Toplumlarda Yükseköğretim: Kosova’da Etnik Ayrışma ve Vatandaşlık Entegrasyonu Arasında
Bekim BALIQI
University of Prishtina, Department of Political Science, Prishtina, Kosovo
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Bölünmüş toplum, Kosova, Vatandaşlık eğitimi, Entegrasyon

Çatışma sonrası toplumlarda, eğitim, eski muhalifler arasında barış ve uzlaşmaya katkıda bulunan, politik dönüşümün önemli bir bileşeni olabilir. Ancak, eğitim, Kosova ile Sırbistan arasındaki devam eden anlaşmazlıkların merkezinde olmaya devam ediyor ve etnik olarak paralel eğitim sistemlerine yol açıyor. Kosova örneğine dayanarak, bu araştırma, üniversitelerde etnik seferberliğin ve siyasi dinamiklerin nasıl yansıtıldığını ve bütünleşik yüksek öğrenim kurmak için neler yapılabileceğini inceliyor. Makale, iki büyük etnik topluluğun paralel çalışan üniversitelerini karşılaştırarak bir vaka çalışması ve ilgili raporların ve yasal düzenlemelerin içerik analizine dayanan teorik rehberlik sürecini takip etmektedir. Temel iddia, paralel üniversitenin çözülmesinin ve üniter yükseköğretim sisteminin geliştirilmesinin uzun vadeli etnik ilişkileri geliştirmesidir. Ayrıca, vatandaşlık eğitimini çatışma sonrası toplumlarda barışı destekleyen entegre yükseköğretimde bir teşvik olarak ele almaktadır.

[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
Şu ana kadar web sayfamız 25142979 defa ziyaret edilmiştir.