|
2019, Cilt 9, Sayı 1, Sayfa(lar) 090-096 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2019.312 |
Bölünmüş Toplumlarda Yükseköğretim: Kosova’da Etnik Ayrışma ve Vatandaşlık Entegrasyonu Arasında |
Bekim BALIQI |
University of Prishtina, Department of Political Science, Prishtina, Kosovo |
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Bölünmüş toplum, Kosova, Vatandaşlık eğitimi, Entegrasyon |
Çatışma sonrası toplumlarda, eğitim, eski muhalifler arasında barış ve uzlaşmaya katkıda bulunan, politik dönüşümün önemli bir bileşeni
olabilir. Ancak, eğitim, Kosova ile Sırbistan arasındaki devam eden anlaşmazlıkların merkezinde olmaya devam ediyor ve etnik olarak
paralel eğitim sistemlerine yol açıyor. Kosova örneğine dayanarak, bu araştırma, üniversitelerde etnik seferberliğin ve siyasi dinamiklerin
nasıl yansıtıldığını ve bütünleşik yüksek öğrenim kurmak için neler yapılabileceğini inceliyor. Makale, iki büyük etnik topluluğun paralel
çalışan üniversitelerini karşılaştırarak bir vaka çalışması ve ilgili raporların ve yasal düzenlemelerin içerik analizine dayanan teorik rehberlik
sürecini takip etmektedir. Temel iddia, paralel üniversitenin çözülmesinin ve üniter yükseköğretim sisteminin geliştirilmesinin uzun vadeli
etnik ilişkileri geliştirmesidir. Ayrıca, vatandaşlık eğitimini çatışma sonrası toplumlarda barışı destekleyen entegre yükseköğretimde bir
teşvik olarak ele almaktadır.
|
|
|
|