|
2019, Cilt 9, Sayı 1, Sayfa(lar) 134-143 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2019.316 |
Türkiye ve İngiltere Doktora Programlarının Karşılaştırılması |
Saadet Aylin YAĞAN, Zühal ÇUBUKÇU |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eskişehir, Türkiye |
Anahtar Kelimeler: Doktora eğitimi, Karşılaştırmalı eğitim, Lisansüstü eğitim, Türkiye, İngiltere |
Bu araştırmanın amacı, İngiltere’de eğitim bilimleri alanında yürütülen doktora programlarının genel özelliklerini saptamak, Türkiye ile
karşılaştırmak ve Türkiye’deki doktora programları için bazı öneriler sunmaktır. Araştırmada karşılaştırmalı eğitim yöntemi kullanılmış
ve veriler İngiltere’de doktora öğrenimi gören beş Türk öğrenci ile görüşülüp University College London, University of Oxford ve
University of Cambridge’in web siteleri incelenerek toplanmıştır. Veri toplama aşamasında görüşme ve doküman inceleme tekniklerinden
faydalanılmıştır. Doktora öğrenimi gören katılımcılar için araştırmacı tarafından oluşturulan 10 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. University College London, University of Oxford ve University of Cambridge’in, web siteleri doküman analizi
bağlamında incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ile içerik analizinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak, İngiltere ve Türkiye
doktora programları arasında öğrenci kabulü, dersler, öğrenme-öğretme süreci ve tez danışmanlarının yaklaşımı açısından önemli farklar
bulunmuştur.
|
|
|
|