Bu RoMEO yeşil bir dergidir
2019, Cilt 9, Sayı 3, Sayfa(lar) 640-650
[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
DOI: 10.5961/jhes.2019.361
Çinli Doktora Öğrencilerinde Anksiyete ve Anksiyete Kaynakları
Meihua LIU, Almire ABLIZ
Tsinghua Üniversitesi, Yabancı Diller ve Edebiyatları Bölümü, Pekin, Çin Halk Cumhuriyeti
Anahtar Kelimeler: Anksiyete, Anksiyete Kaynakları, Doktora öğrencileri

Anksiyete’nin, tüm eğitim seviyelerinde öğrenenler için karmaşık, ama ciddi bir sorun olduğu kanıtlanmıştır. Bundan dolayı, bununla nasıl başa çıkılacağı konusunda bireylere ve topluma verilecek eğitimin üzerinde durulması önemli olmaktadır. Bu çalışmada Çinli doktora öğrencilerinde anksiyete ve anksiyete kaynakları incelenmiştir. Çin’deki çeşitli üniversitelerden 322 öğrenci Zung Öz Değerlendirme Anksiyete Ölçeğini, Öğrenci Stres Envanteri, arka plan anketini ve iki açık uçlu soruyu yanıtlamıştır. Verilerin analizleri şu temel bulguları ortaya çıkarmıştır: (1) Katılımcılar hem fiziksel, hem de mental olarak büyük ölçüde anksiyeteli ve çeşitli durumlarda (yüksek) strese sahiplerdi, (2) öğrenci anksiyetesi için bir dizi neden tespit edildi ve (3) öğrenci anksiyetesi ve stres birbirleriyle oldukça ilişkiliydi. Bu bulgulara dayanarak, öğrenci anksiyetesinin nasıl azaltılacağına dair öneriler tartışılmıştır.

[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
Şu ana kadar web sayfamız 27942882 defa ziyaret edilmiştir.