Bu RoMEO yeşil bir dergidir
2020, Cilt 10, Sayı 2, Sayfa(lar) 264-275
[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
DOI: 10.5961/jhes.2020.388
Türkiye’deki İngilizce Öğretmenliği Programlarının ve Öğrencilerinin Genel Görünümü
Mehmet ASMALI
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Antalya, Türkiye
Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretmenliği, Türkiye, İngilizce yeterliliği, Üniversite tercih faktörleri, İngilizce öğretmenliği istatistikleri

İngilizce dil öğretimi, Türkiye’nin küresel İngilizce yeterlilik endekslerindeki performansı ve öğrencilerin konuşma becerisi eksikliği nedeniyle her zaman eleştirilmiştir. Dil öğretim programlarını değiştirmek için yapılan çeşitli girişimlere rağmen, durumun değiştiği iddia edilemez. Bu çalışmada, ülkemizde dil öğretimi ve öğrenimi konusunun en önemli unsurlarından biri olan İngilizce öğretmenliği programları ve bu programlarda okuyan öğrenciler araştırılmıştır. 2016-2019 yılları arasında İngilizce öğretmenliği programlarına ve öğrencilerine ilişkin istatistikler, Yükseköğretim Kurulu tarafından başlatılan çevrimiçi bir platform olan YÖK Atlas’tan alınmıştır. Bu platformdan alınan istatistiki veriler, öğrencilerin cinsiyeti, eğitim geçmişleri, üniversite tercihleri, yabancı dil testi ortalama skorları ile birlikte İngilizce öğretmenliği programlarının akademik kadrosu, değişim programları performansı ve öğrencilerin programları tercih istatistikleri alınarak analiz edilmiştir. İstatistikler, kız öğrencilerin bu programdaki sayıca üstünlüğünü ve öğrencilerin nispeten düşük İngilizce yeterliliğini göstermiştir. Doktor öğretim üyesi pozisyonu bu programlarda sayıca önde gelen akademik personel olarak bulunmuştur. Ayrıca bulgularda İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin üniversite tercihlerinde coğrafi yakınlık ve öğrenci değişim programlarının mevcudiyeti ile ilgili tercihleri sunulmuştur. Son olarak, gelecekteki bazı potansiyel araştırma konuları önerilmiştir.

[ Abstract ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
Şu ana kadar web sayfamız 41516406 defa ziyaret edilmiştir.