|
2020, Cilt 10, Sayı 3, Sayfa(lar) 584-595 |
|
DOI: 10.5961/jhes.2020.418 |
Öğretmen Adaylarının Kırsal Kesimdeki Okullara İlişkin Algıları: Uygulama ve Okul Deneyimi Programları |
Seyithan DEMİRDAG1, Peter T. GOFF2, Alyson TRESS3 |
1Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Zonguldak, Türkiye 2University of Wisconsin-Madison, Eğitim Bilimleri, Madison, ABD 3Director of Talent and Business Operations at CESA 8-Wisconsin, Eğitim Bakanlığı, Madison, ABD |
Anahtar Kelimeler: Kırsaldaki okullar, uygulama, okul deneyimi, öğretmen dağılımı, algılar |
Kentsel yaşam standartları ile kırsal yaşam standartları arasında önemli farklılıklar vardır. Farklı yaşam standartları öğretmen dağılımını
etkilemektedir. Öğretmen işgücünün eşitsiz dağılımı Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) eğitim sistemindeki en büyük sorunlardan
biri olmuştur. Bu durumun öğrenci başarısı üzerinde olumsuz etkileri vardır. Özellikle kırsal kesimdeki kötü yaşam standartları nedeniyle
buradaki okullarda kaliteli öğretmenlere sahip olmak oldukça zordur. Kırsal okullarda görev yapan öğretmenler genellikle derslerin içeriği
konusunda daha az pedagojik eğitim ve deneyime sahiptirler. Bu nitel çalışmada araştırmacılar, öğretmen adaylarının kırsal okullarla
ilgili öğretmen adaylarının uygulama ve okul deneyimine ilişkin algılarını incelemeyi amaçlamışlardır. Çalışmada, uygulama ve kurum deneyimi için 30’ar öğretmen adayı yer almıştır. Bu programlar, kırsal okullara daha kaliteli öğretmenler çekmek için ABD’nin Wisconsin
eyaletindeki Kooperatif Eğitim Hizmetleri Birimi (CESA 8) tarafından yürütülmüştür. Çalışmada toplanan veriler içerik analizi yöntemi
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre hem uygulama hem de okul deneyimi programında bulunan katılımcıların kırsal
kesimde bulunan okullarla ilgili problemleri ve olumlu yönleri benzer şekilde algıladıkları görülmüştür.
|
|
|
|